2015. szeptember 12., szombat

Diana Gabaldon: Outlander 2 - Szitakötő borostyánban (Könyvjelző)

  • Stílus: 10 pont
  • Tartalom: 10 pont
  • Hatás: 10 pont
  • Hangulat: Francia intrikák, angol cselszövések, skót virtus felett láthatatlanul lebeg az elkerülhetetlen történelem.
  • Külcsín: 7 pont
  • Újrázás: Persze, de utána lestem, az író már több kötetnyi folytatáson túl van, csak a magyar kiadás késik. Hajrá! Várom.
  • Tanulság: Tedd meg, amit csak tudsz, még ha kudarc kudarcot követ is.
  • Nagyon húztam ezt a könyvet. Nem akaródzott befejezni. Szeretem az író színes, ízes, szenvedélyes stílusát. Meg a szereplők is hozzám nőttek.
    Az előző kötetben főhőseinket Franciaországban hagytuk 1744-ben, mégis a huszadik században kezdődik a könyv cselekménye.
    1968. Claire Amerikából utazik Skóciába férje (Frank) halála után lányával (aki amúgy kiköpött Jamie). Sejtjük a nyilvánvalót, mindent fel akar tárni végre Claire, aminek én is örülök, mert el nem tudom képzelni mit keres itt.
    És elkezdődik a mesélés. Szövevények, kémkedések, szenvedések, bánatok. Hideg politika, forró szerelem, kétségek, gyűlölet, gyilkosság, erőszak, perverzió. Lovagiasság, emberség, szánalom. Humor, karakán virtus, tudomány, varázslat. Félreértések, gőg, utazás, harc, háború, halál, éhezés.
    A kalandok ide-oda sodornak engem is, de e mellett ott vannak azok a gondolatok, következtetések, első olvasatra talán nem is oda illő lírai, vagy festői képek, amik elevenen tartják a történetet és személyessé teszik ezt az "Idegen" világot.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése